Queensland en New South Wales: regen, wandelen, verjaardag en alweer prachtig!

12 mei 2019 - Brisbane, Australië

Met Qantas van Sydney naar Brisbane voor een nieuw en heel ander deel van Australie: Queensland. Geen droge, weidse vlaktes met met rechte wegen, maat groen, bergachtig, kortere afstanden en leuke dorpjes. We verblijven in een heel mooi huis direct aan Lake Weyba met veel kangoeroes om ons huis. Volgende dag naar Noosa Heads, een leuke badplaats met kleine winkeltjes, lekkere restaurants en een prachtig strand waar we na de lunch lekker naar toegaan. De dag erna wordt duidelijk waaro het zo groen is hier: we hebben de hele dag en avond regen. Regen aan de sunshine coast, huh?! We hebben alles in huis en vermaken ons prima. Best lekker, een ‘dagje thuis’. Op naar de volgende bestemming, Glass house Mountains. Maar 1 1/2 uur rijden en met tussenstops in Montville voor koffie& cake en fantastisch uitzicht bij restaurant The Edge, Maleny (met een foodtruck style lunch) en een korte wandeling bij een stuwmeer (Lake Baroon). Glasshouse mountains is echt prachtig, een oud vulkanisch gebied en het ene uitzicht is nog mooier dan het andere. We verblijven in alweer een fantastisch huis met mooi uitzicht en een prachtig bad, ook met uitzicht. 6 Mei een hele actieve dag met wandelingen: eerst een kort loopje bij Glasshouse Mountains lookout poitn met uitzicht op de vulkaantoppen, gevolgd door de Trachyte circuit van 5.7 km bij Beerburrum mountain. Hele mooie wandeling met nog weer een lookout (Jack Ferns). 7 mei, er is iemand jarig, begint om 04.00 uur met sterrenkijken. We zien 3 vallende sterren! Later die ochtend naar Maleny voor koffie met gebak, een kleine wandeling (Fig tree walk), en weer prachtige uitzichten op vulkaantoppen incl uitzicht op Brisbane ( in de verte). Tenslotte naar de botanische tuinen van Maleny en devonshire tea. Onze laatste stop voor Brisbane is net in New South Wales, in Upper Crystal Creek bij Paul en Craig. We rijden hier heen via Natural bridge, waterval in grot in Springbrook np. We hebben een cottage bij een b&b en sluiten af met ontbijt en diner. Heerlijk. Op 9 mei doen we een leuke roure via Tyalgum, Tweed regional Gallery, Cabarita Beach met lunch en strand bij Hastings Point (bijna verlaten strand). Laatste dag relaxen we bij de cottage en dien we alleen een korte rit via Uki naar Mount Warning. Tenslotte nog 1 nacht in Brisbane wat we een superleuke stad vinden en waar we nog wel eens lamger willen blijven! En dat was dan het eind van onze vakantie, een SUPER VAKANTIE!!!!

1. Corinne:
    12 mei 2019
    Jullie hebben weer een geweldige reis gemaakt. Ben benieuwd naar alle foto’s van al die mooie plekken waar jullie geweest zijn. Goede reis terug! 😘
  2. Ing, Joost, Luc en Evi:
    12 mei 2019
    Super reis! En alweer voorbij...wat gaat het snel. Maar jullie komen wel met hele mooie herinneringen naar huis. Veilige reis terug en alvast: welkom thuis!
  3. Nelleke:
    13 mei 2019
    Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt. En erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie avonturen met prachtige foto's !!
    Goeie terugreis en tot snel !!
  4. Chris Nijhuis:
    16 mei 2019
    Een reis met enorm veel afwisselingen en indrukken. Culinair zijn jullie goed verzorgd zo te lezen. Thuis maar even weer afkicken. Goede reis terug. Bernard jou zie ik wel weer een keer op kantoor.