Flinders Ranges: begin van de outback, sterrenkijken vanuit bed, meer kangoeroes en vliegen.

3 mei 2019 - Flinders Ranges, Australië

Vanuit Barossa een 4 1/2 uur durende rit naar Flinders Ranges. Er werd aangeraden voor aankomst boodschappen te doen, er is in Flinders beperkt aanbod en het is duur, dus eerst een boodschappen- en benzinestop en dan op weg! We vinden t opvallend hoe weinig windmolens en zonnepanelen we zien ( de hele reis al). Plaats, wind en zon genoeg! Om half 4 komen we aan en onze eco villa is geweldig: prachtig gelegen, superruim en we hebben zelfs n raam in het dak in de slaapkamer en kunnen vanuit ons bed sterrenkijken, hoe leuk! De volgende dag gaan we op pad in een 4wd met gids Rick en Roz en David uit de UK. Wat n fantastische dag! Flinders was lang geleden een binnenzee. Voor Rick is Flinders nog niet de 'echte' outback, wij vinden het droog en uitgestrekt genoeg. We zien prachtige landschappen, geelvoet kangoeroes, een witstaart arend, fossielen van zo'n 500 miljoen jaar oud en enorm VEEL vliegen. We lunchen in Parachilna (zie foto) en rijden via de Parachilna gorge road en Blinman (voormalig kopermijn dorp) terug met een laatste stop bij Stokes Hill waar we nog een mooi uitzicht hebben. Superdag! De volgende dag doen we n korte hike in Rawnsley Park maar worden gek van de vliegen en 's middags koelen we lekker af met een plons in het koude zwembad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kees en Loek:
    3 mei 2019
    Weer een nieuwe belevenis,prachtig hoor.
  2. Chris Nijhuis:
    3 mei 2019
    Wat een mooie impressie van jullie reis met opnieuw fantastische foto’s.
  3. Anna:
    Mooi mooi!!!
  4. Ing, Joost, Luc en Evi:
    3 mei 2019
    Die kleuren...I love it! Strakblauwe lucht, dat roze in het steen van de rotsen, dat bruine zand...ik vind het geweldig!
  5. Margot:
    4 mei 2019
    Is zo'n hoedje met bengelende kurken niets voor jullie? Komen de vliegen niet in je gezicht!
    Zo te zien is het weer een heerlijke reis. Geniet het!!
  6. Patricia:
    5 mei 2019
    super gaaf weer zeg!! prachtige omgeving en hele mooie foto's
  7. Liliane, Michel en Ruben:
    6 mei 2019
    wat leuk weeral! geniet nog maar met volle teugen!! hey en Simone, een super gelukkige verjaardag gewenst op 7 mei! ik kan het mij geen betere locatie voorstellen om m'n verjaardag te vieren. geniet ervan!! dikke knuffel
  8. Jose:
    6 mei 2019
    hi wat een prachtige kleuren zeg. En dat blauw van de lucht en de zon. Jaloersmakend. hahaha het is zooo koud hier! ennieweeee... volgens mij ben je al jarig! Dikke zoen van Royke en mij!