Barossa Valley - wijn,wijn,wijn

27 april 2019 - Lyndoch, Australië

De eerste lange rit voor de boeg dus na het paasontbijt direct vertrokken naar Lyndoch in de Barossa Valley. We rijden maar 1 x verkeerd wat ons zo'n 10 minuten langer kost en zijn 5 1/2 uur onderweg. En dan hebben we nog maar een piepklein stukje op de landkaart gedaan! De afstanden zijn echt groot, de wegen recht en onderweg zien we goed hoe lang het al droog is in Australie. We hebben een schattig huisje tussen de wijngaarden met een koelkast vol lekkere dingen! Wendy van Barossa boutique winetours belt om onze tour van de volgende dag te bevestigen: om 08.45 sharp klaarstaan. We hebben echt een fantastische dag. Wendy geeft leuke weetjes van de Barossa Valley en we hebben een erg leuk gemixt gezelschap met een Engels/Iers en een Australisch/Welsh stel. Allen wonend en werkend in Australie en uiteraard werden we onder tafel gedronken door ze (er werd geen wijn uitgespuugd :0)). Barossa staat vooral bekend om de Shiraz, maar wil ook graag wit aanbieden, wat dan afkomstig is van het naast- en hogergelegen Eden Valley. De Riesling is 'nice en crispy'. Vooral de proeverij bij de Soulgrowers was superleuk met een recht-voor-zijn-raap en grappige host Stewy en proeven uit t vat om verschillen van de grond waarop de wijn verbouwd wordt en verschillen van het vat waarin de wijn bewaard wordt te proeven. Seabrooks had n mooi terras met uitzicht op de wijngaarden en Tomfoolery was licht en modern t.o.v.het traditionele Chateau Tanunda waar we de dag startten. Jammer, shipping naar NL kost zoveel dat ze dit niet aanbieden. We konden het niet laten toch een paar flesjes te kopen... gelukkig mogen we op de binnenlandse vluchten gewoon de flessen als handbagage meenemen :0))).

1. Kees en Loek:
    27 april 2019
    Jammer dat ik dit waarschijnlijk nooit in het echt zal zien ,maarde foto,s alleen al zijn prachtig.
    leuk de kangaroes. Voorzichtig met de wijn hoor.
  2. Chris Nijhuis:
    27 april 2019
    Volgens mij moeten jullie na deze reis thuis afkicken van al die indrukken en lekkers. En dan te bedenken dat de reis nog niet ten einde is. Genieten dus.
  3. Corinne:
    28 april 2019
    Heerlijk, die wijnproeverijen. Gelukkig verkopen ze in Nederland genoeg Australische wijnen. 🍷😃. Blijf lekker genieten 😘
  4. Iris:
    28 april 2019
    Mmmmmm... Ik krijg ook zin in een wijntje 😋🍷
    Hier Koningsdag overleefd ! Niet gestaan, want regen en veel wind op Koningsdag zelf. Wel even een biertje gedronken. Cheers 🍻
  5. Ing, Joost, Luc en Evi:
    29 april 2019
    Oeh die wijnproeverijen...wat is dat lekker he?!
    Wij hebben destijds de auto maar ergens langs de kant gezet en achterin geslapen hahaha!