GOR, onze 1e kangaroe, strand en zwemmen in de Southern Ocean!

17 april 2019 - Port Fairy, Australië

Vanuit Melbourne op weg naar the Great Ocean Road oftewel de GOR. Het eerste deel tot Geelong is niet heel interessant, maar vanaf Anglesea langs de kust werd het prachtig! In Anglesea eerst boodschappen gedaan en daarna begonnen aan de vele bochten die de Great Ocean Road kent. Leuke plaatsjes, prachtige natuur, mooie strandjes en turquoise zee. Onze eerste stop voor 3 nachten was Johanna. Een eigen cottage op n heel groot terrein, mooi uitzicht en op 300m van het strand. Onze 1e kangaroe zagen we gewoon vanuit onze cottage, hoe leuk is dat! Het strand is breed, de zee ruig en je komt er bijna geen mensen tegen. Vanuit  Johanna naar de Cape Otway vuurtoren geweest en via het bosrijke nationale park een mooie tour gemaakt met stop bij de Hopetoun waterval (grote varens en veel groen). De dag daarna op weg naar stop twee: Port Fairy, via de 12 apostles en zo blij dat we dat niet op zondag gedaan hebben want dat is echt de top attractie van de Great Ocean Road en zo druk! Nu goed te doen en gestopt bij Gibson's steps en de 12 apostles. Erg mooi. Lekker geluncht in superleuk plaatsje Port Campbell en een laatste fotostop bij Bay of Islands park voordat we in Port Fairy bij onze 'studio with a view' aankwamen. Daar genieten we van prachtig uitzicht op de zee, gisteren met zon, blauwe lucht en 29 graden en 2 x n plons in de ijskoude southern ocean en vandaag bewolkt, 23 graden (lekker wandelweer) en vanaf 15.00 regen (tijd voor t reisblog!).

Morgen gaan we naar Grampians National Park, benieuwd wat dit weer voor moois gaat brengen.

1. Liliane, Michel en Ruben:
    17 april 2019
    hallo Simone en Bernard...die voetjes in Johanna bij het uitzicht zijn wel uniek vermoed ik :) :), zalig. we kijken al uit naar de volgende!!
  2. Nelleke:
    17 april 2019
    Erg leuk om te lezen en wat een prachtige foto ' s !!! Geniet ervan !!
  3. Jose:
    17 april 2019
    wat zalig! en toffe accommodatie en superzalig weer. mmmmm heerlijk hoor. Geniet.
  4. Martin:
    Hartstikke leuk om jullie belevenissen te lezen. Veel plezier nog Down Under
  5. Chris Nijhuis:
    17 april 2019
    Leuk om te lezen. Geen lange verhalen maar to the point met leuke foto’s.
  6. Sandra:
    17 april 2019
    Och wat een heerlijkheid!! Prachtige plaatjes, super weer zo te zien, heerlijk genieten. Dikke kus
  7. Patricia:
    17 april 2019
    zo zeg wat een gave foto's zijn dit. prachtig die ruige zee en dan de rotsen als gave achtergrond. ben heel benieuwd naar de rest. kus van ons
  8. Ing, Joost, Luc en Evi:
    17 april 2019
    Wat ziet dat er heerlijk uit! Die kleuren, de weidsheid: geweldig!
    Wij genieten van jullie verhalen en prachtige foto's; brings back memories!
    Geniet lekker verder....
  9. Kees en Loek:
    18 april 2019
    prachtig gebied daar.
    jammer dat het zo druk is op het strand.
    veel plezier nog verder.
    gr. K en L