Bruce Bay, Westport en sandflies!

16 maart 2015 - Westport, Nieuw-Zeeland

Vanuit Gibbston Valley een lange rit naar Bruce Bay, aan de westkust en verblijfplaats voor Fox Glacier. De eerste dag Bruce Bay was het grijs en was er erg veel lage bewolking. Fox Glacier uitgesteld naar de volgende dag en wandeling gemaakt bij Lake Matheson en kiwi 's bekeken in het wildlife center in Franz Josef, waar een natuurlijke habitat nagebootst werd  voor jonge kiwi's, die teruggezet zullen worden in de natuur. De volgende dag wel helder en op naar Fox Glacier. Dat bleek een flinke klim, maar het was het waard! Prachtig uitzicht op de gletsjer. Omdat we er toch al langsreden, op de heenreis naar Westport, gestopt bij de pancake rocks, heel bijzonder, al die lagen kalk- en kleisteen. Toevallig tijdens hoogtij daar, dus ook nog de blowholes gezien, dit zijn een soort spuitgaten doordat golven onder hoge druk in onderaardse holten stromen en 'exploderen'. Heel apart. In Westport hadden we een mooie cottage, met 2 buitenbaden, hoe leuk! We hebben 's avonds sterren gekeken vanuit bad! Ons diner werd voor ons bereid en vervolgens op de fiets langsgebracht. We hoefden t alleen nog in de oven op te warmen. Wat een luxe!

De westkust is echt prachtig maar ooooooh,wat zijn die sandflies irritant! We zijn echt lek geprikt door die kleine irritante beestjes. We moeten wat te mopperen hebben tijdens onze vakantie :0).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Patricia:
    22 maart 2015
    he, weer een super verhaal hoor. we leven echt mee hier door alle verhalen. have fun kiwi's
  2. Lindy Heyligers:
    23 maart 2015
    Nou, jullie hebben er een nieuwe hobby bij: Sterren kijken! Wat een mooie belevingen hebben jullie daar, geniet maar lekker
  3. Jose:
    31 maart 2015
    ooooowja, dat was die gave locatie om te slapen!!!! oooooh..... ik wil ook!