Het noorder eiland: Wellington, Ohakune en Lake Tarawera

3 april 2015 - Lake Tarawera, Nieuw-Zeeland

En toen kwamen we aan in Wellington, na een boottocht van zo'n 3 uur. Wat een leuke stad! Ons hotel lag tegenover het Te Papa museum, langs de waterkant. Lekker door de stad gelopen, naar het museum geweest, met de cable car naar boven gegaan en via de botanische tuinen weer terug gelopen. En net als de vele kiwi's 's ochtends een sportieve wandeling langs de waterkant gemaakt!

Vervolgens op weg naar Ohakune, het vulkaangebied. Daar hadden we wat minder weer, we hebben de Mount Ruapehu maar 1 keer helemaal kunnen zien, de rest van de tijd waren alle vulkanen verstopt onder een dikke laag wolken. We hebben er 5 weken op moeten wachten, toen konden we eindelijk een keer in de regen lopen :0)! Dat was tijdens een wandeling op de hoogvlakte van het Tongariro NP en het paste helemaal bij de ruigheid van het gebied.

Na de vulkanen waren de geysers aan de beurt, op naar Lake Tarawera, bij Rotorua, een van de Maori gebieden. We verbleven bij Karen en David, Karen is een afstammeling van een Maori tribe, die met een van de 7 kano's in Nieuw Zeeland aankwam. Ze heeft ons heel veel verteld over haar overgrootmoeder Sophia, die een beroemde Maori gids was en de mega vulkaanuitbarsting van Mount Tarawera in 1886 heeft meegemaakt,waardoor oa de beroemde hot pool terrassen verwoest werden. Super interessant! Zelf hebben we natuurlijk ook zo' n natuurlijke hot pool getest, best lekker met een glaasje wijn de zonsondergang daar mee te maken! Door alle geysers ruikt het in Rotorua en omgeving overigens naar rotte eieren, hoe dichter de bewolking, hoe sterker de geur!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lindy Heyligers:
    3 april 2015
    Haha, geweldig jullie in de hotpool!! En oh wat zijn het weer mooie plaatjes, genieten!
  2. Kees en Loek:
    3 april 2015
    Wat een natuur daar geweldig.Leuk dat jullie daar met een echte maori gesproken hebben.
    Hier alles oke.
    DE negende zitten we klaar.
    Gr. Kees en Loek ,Prettige Paas.
  3. Nelleke:
    3 april 2015
    Wauw, ook hier weer fantastische foto's gemaakt . Wat een super reis !!! Fijne Pasen :-)
  4. Patricia:
    5 april 2015
    ja jullie hebben zo al een hoop moois gezien zeg! en dan al die foto's, prachtig gewoon. knuffels vanuit spanbroek
  5. Marjon:
    9 april 2015
    Komen jullie ook in KAWAKAWA? Daar heeft Hundertwasser heel mooie openbare toiletten gebouwd. Zie mijn email.
    Kus, Marjon
  6. Margot:
    10 april 2015
    Volgens mij zitten jullie niet een dag stil!! Maar jullie halen zo wel het meeste uit deze fantastische reis. Er is grondige voorbereiding gedaan Simone!! haha