Kaikoura, Tasman NP en Waihopai Valley

26 maart 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanuit Westport naar de oostkust, via de Lewis Pass, wat een schitterende route (alweer :0)). In Kaikoura stond walvisspotten gepland. Helaas, helaas, cycloon Pam en de zuidwester depressie waren ons niet gunstig gezind. Door de hoge golven werden de walvistochten 4 dagen lang geannuleerd, iets wat bijna nooit voorkomt, maar nu dus wel. Jammer, jammer.

Gelukkig gunde Abel Tasman ons wel goed weer. Gecombineerde boot/wandeltour gedaan in het NP and again: prachtig!!! Zie de foto's. Het zand van de Golden Bay glinsterde als goud.

En toen naar de volgende accommodatie, die deed zijn naam eer aan: Off the map! De bestemming was niet op onze goede kaart terug te vinden, we hebben het moeten doen met de aanwijzingen van de cottage eigenaren. Maar wat een belevenis! In the middle of nowhere, geen bereik op mobiel en geen internet. Onze cottage bevond zich op een terrein van 2200 hectare, met 2 valleien, bergen en rivieren. 3 dagen lang maakten we onderdeel uit van het boerenleven van de schaaphouders: we hebben schapen gedreven, uitleg gekregen over het schaapscheerproces en zijn meegeweest op een ronde over het alleen per 4wd begaanbare terrein. Unieke ervaring inclusief een aardbevinkje (4.2) in de vroege ochtend; vanwege de ligging op de breuklijnen, gebeurt dat daar redelijk frequent; wij werden letterlijk wakker geschud en dachten dat er een zware vrachtwagen voorbij kwam denderen.

Dit was het einde van onze trip op het zuidereiland. Niet te beschrijven hoe mooi en zelfs de foto's laten maar een glimp van de diversiteit en de ruigheid en schoonheid van het landschap zien. GENIETEN!

1. Wai:
    26 maart 2015
    Wat jammer van de geannuleerde walvistochten, zeg.
    Maar gelukkig hebben de schapen het weer goedgemaakt.
    En gelukkig viel dat aardbevinkje mee. Wat een belevenis. Ik kijk weer uit naar jullie volgende reisverhaal.
  2. Corinne:
    28 maart 2015
    Alsof we het allemaal samen met jullie beleven. Leuje verhalen en super mooie foto's.
  3. Ingrid, Joost en kids:
    28 maart 2015
    Wow, wat een unieke ervaring zo in the middle of nowhere!
    Kwamen jullie helemaal tot rust zo zonder telefoon, internet etc.? HEERLIJK, lijkt me dat!
    Herkansing op het Noorder Eiland wat de walvissen betreft??