Warkworth, Mahinepua, Omapere en Auckland

14 april 2015 - Sydney, Australië

Na heel veel gedaan te hebben, eindelijk tijd voor ontspanning! Na een lange rit, o.a. dwars door Auckland, aangekomen in Warkworth, een leuk plaatsje op 15 minuten rijden van de noordwest kust. Lekker een stranddagje en gezwommen in de Pacific Ocean. Toen verder noordwaarts, naar Mahinepua, iets boven de Bay of Islands, in Northland, relax bestemming nummer 2. En hoe! Winkels en restaurants op minimaal 30 minuten rijden, geen mobiel bereik en internet, geen nationale tv zenders. Maar wel: een geweldige 'cave' met privé strandje en super uitzicht! Allemaal baaitjes en strandjes in de buurt en elke ochtend stond er een grote schaal met ontbijt ingrediënten voor ons klaar: vers fruit, sap, yoghurt, muesli, eieren, spek, honing en lekkere broodjes. Top!

Op dag 2  hadden we een erg bijzondere dag in de Bay of Islands, we hebben een dag meegemaakt met Hone, een chief van een Maori tribe en 'head chief' van totaal 5 tribes. Hone is een bijzonder persoon, niet zozeer vanwege zijn moko (tattoo op gezicht), maar vooral om zijn verhalen over de geschiedenis van zijn hoofdtribe. Zo is hij geen Maori, maar een New Zealander, zouden zijn voorvaderen de loopgravenoorlog hebben uitgevonden in de oorlog tegen de Engelsen en heeft zijn volk nog een claim bij de Engelse Royal familie persoonlijk, vanwege de Treaty tussen de Maori's en Queen Victoria.... Bij hem thuis zijn we op een traditionele Maori wijze verwelkomt en hebben wij Hone's superburger mogen proeven.

Na 5 dagen op naar relax bestemming nummer 3: Omapere aan de westkust. Een hotel aan de Hokianga Harbour, in de buurt van de nog overgebleven kauri bomen. Tijdens een avond excursie meer uitleg gekregen over de kauribomen, ook weer van een Maori.  De verhalen en het Maori gezang in het donker, zorgden wederom voor een bijzondere ervaring.

En tenslotte de laatste bestemming van Nieuw Zeeland: Auckland. Mooie stad met erg leuk hotel en weer terug in de bewoonde wereld. Helaas hadden we hier maar 1 dag.

Ook het Noordereiland was weer een belevenis! Met meer cultuur dan natuur en met veel bijzondere mensen en hun verhalen. En nog is onze vakantie niet afgelopen: op naar Sydney!!

1. Liliane:
    14 april 2015
    weerom een leuk verhaal en wij spenderen onze paasvakantie aan de belgische kust....verschil moet er zijn hé :)
  2. Lindy Heyligers:
    14 april 2015
    Oooooooooooh wauw, ik zit hier achter mijn bureau, groen te worden van jaloezie. Geniet nog van jullie resterende reis.
  3. Sandra:
    14 april 2015
    Heerlijk heerlijk heerlijk! En wat jammer dat het laatste stukje is aangebroken. Jullie hebben een prachtige reis gemaakt, geniet er nog even van!
  4. Irene van Neck:
    14 april 2015
    heel apart... ik dacht... wij hier in het voorjaar, dus jullie zitten in de herfst, maar zie net op een langjarig temperatuur overzicht, dat het in Nw.Z. ook in jan/feb het koudst is, en dat het nu iets warmer gaat worden, met juni de warmste maand;
    ik sta ervan te kijken... Pachtige trip; geniet er nog van. dag! Irene
  5. Patricia:
    14 april 2015
    super verhaal weer he, gaaf hoor. je zou zo in het vliegtuig stappen, jullie kunnen zo de mensen overhalen en daar naar toe laten gaan. het laatste stukje nu, geniet ervan en tot snel weer.